Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Delta képes leírás - Lancia.tlap.hu
részletek »

Delta - Lancia.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: lancia.tlap.hu » Delta
Keresés
Találatok száma - 3 db
Delta bemutató

Delta bemutató

Végre-valahára kipróbálhattuk a régen várt olasz prémium-Golfot, az újjávarázsolt Lancia Deltát. Mielőtt még bárki felidézné rózsaszín ködfelhőben a hasonló nevű elődöt, amely számtalan versenytrófeát nyert a Fiat vitrinjeibe, gyorsan szögezzük le: az új Delta csak a nevében közös a régivel. A genfi autószalonon bemutatott, újjáélesztett Deltával hatalmas lyukat tömött be kínálatában az olasz prémiummárka, hiszen az Ypsilon-Musa páros és a szép lassan öregedő Thesis és Phedra között nem volt középkategóriás autója. A késlekedésnek persze megvolt az oka, hiszen a Fiat előbb a saját háza táján rakott rendet az új Puntóval, Bravóval, 500-zal, és amikor már szépen felfelé kezdtek ívelni a grafikonok, akkor köszörülhette meg a torkát az értekezleten a sarokba ültetett Olivier Francois. A Lancia irányításáért felelős úriember egyébként a kötelező kincstári optimizmust messze meghaladó lelkesedéssel beszélt a Deltáról a sajtóbemutatón, ami tökéletesen érthető, hiszen igen ambiciózus terveket dédelgetnek a jövőre nézve: a Deltára támaszkodva évi 300 ezer autóra szeretnék növelni az eladást 2010-ig.

Delta S4 History

Delta S4 History

Although it won the first of the World Rally Championships it was designed to dominate - November 1985's RAC Rally-the Lancia S4 Delta might well go down in company history as a comparative failure. This exotic machine, created around the framework of a production Delta hatchback, is one of the few recent Lancia-Abarth rally challengers not to scoop a World Championship title. This has less to do with the car's unique limited-production use of turbo-charging and supercharging, than with the abrupt curtailment, at the close of 1985, of Group B 'supercar' regulations. Rules that allowed such 450-plus horsepower devices to bound along the rally tracks of the world were inevitably going to cause trouble. The tragedies of the 1985 season affected Lancia particularly, as two of its works personnel were killed in Corsica at the wheel of an S4: Henri Toivonen and Sergio Cresto.

Lancia Fulvia Coupé Rallye

Lancia Fulvia Coupé Rallye

La prima versione della Lancia Fulvia Coupé fu presentata al salone di Ginevra del 1965; i modelli successivi di quest'auto rimasero in produzione fino al giugno del '76. La sua fama è legata alla sua partecipazione ai rallies. I propulsori montati sulla Fulvia Coupé avevano una struttura particolare. Essi avevano quattro cilindri disposti a V stretto, con una sola testata per le due bancate di cilindri. La testata conteneva due alberi a cammes, che azionavano le valvole per mezzo di bilancieri; l'albero posto nella parte della testata più vicina ai carburatori, comandava le valvole di aspirazione di tutti e quattro i cilindri; l'altro albero comandava le valvole di scarico. All'inizio del 1967, furono presentate le Coupé Rallye 1,3 e Rallye 1,3 HF, che si affiancarono alla Coupé modello base, e sostituirono il modello Coupé HF. I modelli Rallye rimasero in produzione fino alla fine del '69. Essi avevano un'impostazione più sportiva della Coupé base. Le differenze principali tra il modello base e i modelli Rallye erano: le caratteristiche del motore. Le Rallye avevano i propulsori di 1298 cmc, mentre la base fu equipaggiata con motori di 1215 e 1231 cmc.

Tuti menü